Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Trvání padajících srážek, mlhy a kouřma jako faktor ovlinňující dobu prázdnin
Kothan, Filip ; Sládek, Ivan (vedoucí práce) ; Lhotka, Ondřej (oponent)
Cílem práce je v návaznosti na bakalářskou práci "Optimální vymezení letních prázdnin z klimatologického hlediska" vymezit vhodné období pro letní školní prázdniny. Mělo by být stejně dlouhé jako prázdniny současné, tj. 62 dní. V bakalářské práci byly ke stanovení prázdninového termínu využity charakteristiky teploty vzduchu, doba trvání slunečního svitu a délka dne. V této práci byla doplněna analýza údajů o době trvání vertikálních srážek, konkrétně deště, dešťových přeháněk a mrholení, a také mlhy a kouřma. Bylo tak nalezeno několik vhodných období prázdnin, které jsou optimální z hlediska hodnot jednotlivých meteorologických prvků či jevů. Prázdniny by však měly být dobou výskytu nejpříznivějších hodnot více takových prvků v roce. Definitivní prázdninový termín byl proto vypočítán aritmetickým a váženým průměrem dat prvních dní prázdnin s nejvyšší denní průměrnou teplotou vzduchu, nejdelšími dny a nejkratší dobou trvání vertikálních srážek, mlhy a kouřma. Váhy ve výpočtu váženého průměru byly stanoveny dvěma způsoby, takže byly obdrženy tři výsledné termíny. Prázdniny, vypočítané aritmetickým průměrem, by představovalo období 11. 6. - 11. 8. Váženým průměrem byla získána období 10. 6. - 10. 8. a opět 11. 6. - 11. 8. Byl porovnán počet dní s bouřemi a počet jednotlivých bouří za současné...
Výzkum odcizování člověka přírodě
Zájmové sdružení Toulcův dvůr, provozovatel Ekologického centra hl. m. Prahy, Praha ; Zelenka, Josef ; Weigertová, Gabriela ; Vostradovská, Helena ; Krajhanzl, Jan ; Klofnarová, Hana ; Kapuciánová, Magdalena ; Jechová, Květa ; Felcmanová, Zdeňka ; Franěk, Marek ; Strejčková, Emilie
Výzkum vlivu působení přírodního a antropogenního prostředí na vnímání a chování především dětí. Navržení řešitelných opatření k optimalizaci dalšího vývoje.rozpracování metodiky výzkumu vlivu působení přírodního a antropogenního prostředí na duševní a fyzický vývoj dětí. Vytvoření souboru dat, který může sloužit pro komparaci v budoucnosti; návrh indikátorů charakterizujících mentální vývoj a chování dětí. Provedení odhadu budoucího vývoje a vyvození důsledků. Navržení pozitivních změn v oblasti výchovy, vzdělávání a výzkumu. Kapitola Východiska a strategie projektu charakterizuje přístup řešitelů k problematice. Kapitola Zkoumání vztahu dětí k přírodě zahrnuje charakteristiku vztahu dnešních dětí k přírodě, přehled literatury, vymezuje základní metodologické přístupy pro výzkum v této oblasti a obsahuje řadu souvisejících metodik připravených pro další realizaci. kapitola Podmínky pro utváření vztahu dítěte k přírodě se zaměřuje na popis a analýzu současnosti z perspektivy předpokladů pro vývoj biofilního zaměření jedince. Ukazuje, jaké mají děti reálné možnosti v kontaktu s přírodou, jakou roli hraje při formování jejich vztahu k přírodě české školství a jaká je struktura jejich prázdninového období.
Jazyk a styl povídkové tvorby Jana Balabána
TUŠOVÁ, Barbora
Stěžejním bodem bakalářské práce bude jazyková analýza povídkové tvorby Jana Balabána, konkrétně souborů Možná, že odcházíme a Prázdniny. Budu se zabývat specifickými jazykově - stylovými prostředky a jejich funkcí v daných textech. V úvodní teoretické části stručně představím funkční styl umělecký a tématiku, jež je pro autora signifikantní. Rovněž se krátce zmíním o jeho další tvorbě. V praktické části budu nahlížet na text z různých jazykových rovin, a to z hláskoslovné, lexikální, morfologické a syntaktické. Analýza bude doplněna o úryvky z textu, na nichž budou dané jevy vysvětleny. Výsledkem bude jazykový rozbor obou děl a jejich porovnání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.